Problémy v UniCredit Bank stále trvají, stěžuje si velká přepravní firma. Potíže hlásí i další

Praha – Balíkový přepravce GLS řeší i ve čtvrtek problémy s on-line bankovnictvím společnosti UniCredit Bank. Vyvrací tak středeční tvrzení banky o tom, že internetové a mobilní bankovnictví již funguje. Na trvající potíže s on-line službami si stěžují i další klienti banky na sociálních sítích. UniCredit Bank informace od přepravní firmy prověřuje.
Společnost GLS se podle svého vyjádření potýká s omezenou funkčností systému UniCredit Bank týkající se nejen plateb, ale i synchronizace účetních systémů a dalších navazujících funkcí. Aby mohla dále přepravovat zásilky svých zákazníků tak, aby se jich toto omezení nedotklo, musela firma hledat náhradní řešení i za účasti jiných bank.

„I nadále je velká část služeb UniCredit Bank nefunkční. Prohlášení banky v médiích o nápravě je tak nepravdivé. Nyní je hlavní prioritou, aby se tyto technické problémy neprojevovaly ve službách poskytovaných pro naše zákazníky. Vynakládáme maximální úsilí nalézt řešení, jak se s výpadky trvale vypořádat,“ uvedl Pavel Včela, ředitele GLS Česká republika.
Šéf GLS tvrdí, že technicky se firmě již podařilo najít řešení, takže jejím obchodním partnerům už přišly první platby. „Zbylé dosud nezrealizované transakce chceme uskutečnit během dne,“ dodal Včela.
Na omezené fungování služeb si stěžují dále i drobní klienti banky. „V systému nevidím svou kartu a ani transakce, které jsem provedl před pár dny,“ řekl dnes dopoledne redaktorce Aktuálně.cz čtenář Martin z Prahy.
Uživatelé Facebooku na profilu banky popisují další problémy, které je stále tíží. „Taky mi nic nejde, ani nemám připsanou výplatu na účtě a další částky, toto je k ničemu,“ napsala kolem druhé hodiny odpoledne na facebookový profil banky uživatelka pod jménem Klára Ábíková. Další uživatelé si stěžují, že nevidí denní výpisy či že nedostávají potvrzení o provedené transakcí.
Klienti banky se také pozastavují na tom, že se jim nedaří dovolat na zákaznickou linku, protože se jim ani neozve vyzváněcí tón a telefon se rovnou položí.

Mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek odpověděl, že situaci v GLS nyní banka prověřuje. Ohledně stížností drobných klientů zopakoval, že provoz internetového a mobilního bankovnictví byl ve středu po 16 hodině obnoven, služby jsou dostupné a klienty mohou standardně zadávat své platby.
„V internetovém a mobilním bankovnictví je zatím omezeno zobrazení přehledu debetních a kreditních karet a intenzivně pracujeme, aby bylo k dispozici. Platby kartami jsou funkční. Zákaznická linka vyřizuje všechny požadavky v co nejkratším možném termínu. Denní výpisy jsou klientům v průběhu dne doručovány,“ dodal dále Plocek.
Banku postihl dosud největší výpadek internetových a mobilních služeb v historii tuzemského bankovnictví. Digitální služby nefungovaly kvůli řízené odstávce od pátku odpoledne do neděle, s čímž klienti banky počítali. Problém nastal v pondělí, kdy firmy a lidé stále nemohli využívat klíčové služby. Jejich nervozita přitom rostla, protože platby nemohli posílat a přijímat od předchozího pátku, a to v období, kdy se vyplácejí ve firmách mzdy.

Přečtěte si zbytek článku na Osobní finance – Aktuálně.cz.